kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱

 صهیونیست‌ها با سگ‌های وحشی به جان غیرنظامیان فلسطینی افتادند


 
 نصب دوربین روی سر سگ‌های آموزش‌دیده وحشی و انداختن این حیوانات به جان زنان و کودکان فلسطینی، روش صهیونیست‌هایی است که در غزه، حریف جوانان مسلح فلسطینی نمی‌شوند و انتقام ضرباتی که خورده‌اند را از غیرنظامیان می‌گیرند.
دیروز در فضای مجازی و رسانه‌هایی مثل الجزیره، تصاویر تکان‌دهنده و هولناکی از غزه منتشر شد. درست است که صهیونیست‌ها به جنایت و کودک‌کشی شُهره‌اند، ولی این تصاویر با جنایات قبلی این رژیم تفاوت داشت. نصب دوربین روی سر سگ‌های وحشی و انداختن آنها به جان زنان و کودکانی که 9 ماه است زیر موشک‌ها و بمب‌های آمریکاییِ صهیونیست‌ها زندگی می‌گذرانند و هر لحظه انتظار شهادت را می‌کشند، در نوع خود یک «رکورد در وحشی‌گری» بود که آن هم در کارنامه این رژیم ثبت شد. این جنایت در اردوگاه جبالیا رخ داده است.
این که چرا صهیونیست‌ها اصرار به دیده شدن جنایات‌شان دارند نکته دیگری است که نیاز به بررسی جداگانه دارد. این‌جا فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که، چنین رویکردی را داعش نیز داشت و آنها با تصویربرداری از جنایات و انتشار وسیع آن در فضای مجازی، اصرار به دیده شدن جنایات‌شان داشتند. 
داعش با این تکنیک، مقاومت را می‌شکست و به راحتی برخی شهرها و روستاها را در عراق و سوریه اشغال می‌کرد. احتمالا صهیونیست‌ها نیز با این جنایت، هم به دنبال شکستن مقاومت آن جوانان فلسطینی هستند که ضربه‌ای تاریخی از آنها هم در 7 اکتبر سال گذشته و هم 9 ماه پس از آن خورده‌اند، هم به دنبال تخلیه خشم و عُقده‌هایی هستند که بخشی از آن به دلیل شرایط سیاه تاریخی‌شان است. این احتمال هم وجود دارد که این تصاویر، برای انتشار بین خود صهیونیست‌ها ضبط شده‌اند و به شکلی به بیرون درز پیدا کرده‌اند چرا که، در هیچ دوره‌ای از تاریخ، صهیونیست‌ها محبوب نبوده و همیشه آواره بوده‌اند. درست مثل داعش به دنبال سرزمینی برای تشکیل دولت بوده‌اند و این یعنی، عقده تاریخی در میان این قوم نفرین‌شده وجود دارد که با دست زدن به این جنایات، سعی در آرام کردن آن دارند!
الجزیره پس از انتشار تصاویر پیرزنی که زیر دندان‌های سگ‌های وحشی اسرائیل، ضجه می‌زد و کمک می‌خواست، سراغ او رفت و جزئیات این جنایت را از او پرسید. پیرزن که «جولت عبدالله الطلانی» است به الجزیره می‌گوید: «وقتی خواب بودم سربازان اسرائیلی سگ را به جانم انداختند و آن سگ نیز مرا تا بیرون اتاقش با دندان روی زمین می‌کشید... در سایه نبود دارو و ویرانی بیمارستان‌ها دچار زخم‌های خطرناکی شده است.» او اضافه کرد: «می‌خواستند من از خانه بیرون بیایم و خارج شوم اما دیدم ناگهان سگی را به جانم انداختند. دستم درد می‌کند.»
حماس: اسرائیل باید محاکمه شود
صهیونیست‌ها با اُسرای صهیونیست نیز رفتار وحشیانه‌ای دارند و همین جنایات باعث محاکمه رهبران این رژیم منفور در دادگاه‌های بین‌المللی شده است. در همین رابطه پس از انتشار خبرهای تازه‌ای از جنایات این رژیم در زندان‌ها، حماس خواستار مجازات مسئولان اسرائیلی شد. این جنبش در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های خود و فشار بر این رژیم از راه‌های مختلف برای آزادی اسرای فلسطینی شد. این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ در غزه تاکنون حدود 60 فلسطینی از جمله 40 نفر از ساکنان نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیده‌اند. 
حماس تاکید کرد که جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، مستلزم تحرک فوری و جدی سازمان ملل و جامعه جهانی برای توقف این جنایات است.... همه محافل سیاسی، حقوقی و انسانی بین‌المللی باید به مسئولیت‌های خود در قبال اسرای فلسطینی عمل کرده و ضمن برملا کردن جنایات این رژیم علیه اسرای فلسطینی ساکن غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی، رژیم اشغالگر و حامیان آن را برای توقف این جنایات و آزادی فوری همه اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهند.
60 فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند
دیروز اما وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت 60 فلسطینی دیگر در این باریکه خبر داد و گفت: شمار شهدا اکنون به 37هزار و 718 نفر افزایش یافته است. بنابر اعلام دیروز وزارت بهداشت فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی در 24ساعت گذشته، 4 جنایت را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات 140 نفر هم زخمی شده‌اند. بدین ترتیب شمار مجروحان نیز به 86هزار و 377 نفر افزایش یافت. هنوز بیش از 10هزار نفر مفقود و زیر آوار هستند.
از آن‌سو ارتش رژیم صهیونیستی هم- که به شدت آمار تلفات و خسارات خود را سانسور می‌کند- به جراحت دست‌کم 14 نظامی خود در غزه اعتراف کرد اما حاضر به اعلام آمار هرچند سانسورشده تلفات خود نشد! صهیونیست‌ها به شدت روی انتشار آمارهای واقعی تلفات و خسارات‌شان حساس هستند و آن را به صورت قطره‌چکانی منتشر می‌کنند. اما هر از چندگاهی انتشار برخی تصاویر از بیمارستان‌های این رژیم نشان می‌دهد، ضربات بی‌سابقه‌ای در این جنگ هم از ناحیه غزه و هم لبنان می‌خورند. این تلفات وخسارات باعث مهاجرت معکوس از این سرزمین اشغالی شده و صدها هزار نیروی کیفی از اسرائیل گریخته‌اند. و این شاید، مهم‌ترین دلیل حساسیت صهیونیست‌ها در انتشار آمار واقعی‌شان از خسارات و تلفات باشد!
حالا خبر رسیده این رژیم مجبور به واردات نیروی انسانی از کشورهای دیگر شده است تا شاید بتواند کمبود نیروهای کیفی را جبران کند. از آنجایی که هیچ انسان عاقلی حاضر نیست برای کار یا زندگی به سرزمین اشغال‌شده و جنگ‌زده وارد شود، این احتمال وجود دارد، آنها را با حقوق و امتیازات بسیار ویژه تطمیع و آورده باشند.
کانال تلگرامی مرکز مطالعات الجزیره در این‌باره نوشته است، رژیم‌صهیونیستی به شرکت‌های خود برای استخدام نیرو از ۱۰ کشور از جمله آذربایجان و ازبکستان مجوز داده است. بر این اساس، شهروندان این ۱۰ کشور می‌توانند با شرکت‌های صهیونیستی قرارداد بسته و با دریافت دعوت‌نامه از آنها در فلسطین اشغالی با اقامت کاری ساکن شوند. این طرح موقت پس از انعقاد رسمی قرارداد بین دولت‌ها متوقف می‌شود؛ در صورت عدم موفقیت در توافق رسمی نیز، در حال حاضر این طرح تنها تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در تلاش است تا به طور رسمی و از طریق روابط بین دولتی با این ۱۰ کشور برای دریافت نیروی متخصص و کارگر به توافق برسد.